Dječji vrtić „GLORIA“ Matije Grpca 2 Labin
DOBRO JE ZNATI:
Vrijeme i način prilagodbe djeteta na vrtić ovisi o dobi djeteta, individualnim karakteristikama, stavovima roditelja, zdravstvenom stanju i obiteljskim prilikama.
Za sve specifičnosti obiteljskog života ili djetetovog razvoja u kontekstu adaptacije konzultirate stručne suradnike u vrtiću.
Dijete stvara osjećaj i sliku o vrtiću prvo iz stavova, osjećaja i ponašanja roditelja prema vrtiću, a tek zatim iz vlastitog iskustva.
Ako postoje negativni osjećaji, stavovi ili ponašanja roditelja prema vrtiću ili budućem odgojitelju djeteta, dijete će prvo reflektirati iskustvo roditelja, a tek nakon toga će početi stvarati vlastite osjećaje, iskustva i ponašanja.
Ako roditelj pristupa odlasku djeteta u vrtić smireno, s povjerenjem u dijete i odgojiteljicu, onda će i dijete izgraditi takav stav prema vrtiću.
KAKO OLAKŠATI PRVE DANE U VRTIĆU:
• Pokažite povjerenje u osobe koje će se u vrtiću brinuti za Vaše dijete.
• Pri dolasku uspostavite s odgojiteljima toplu komunikaciju.
• Boravite s djetetom u odgojnoj skupini tijekom prvog dana.
• Aktivno se uključite u igru i aktivnosti u odgojnoj skupini tijekom prvih dana adaptacije.
• Redovito dovodite dijete u vrtić.
• Donesite predmet uz koju je dijete emocionalno vezano i uz koju se može umiriti.
• Osobno dovedite dijete u vrtić.
• Od djeteta se oprostite smireno, strpljivo, nježno, ali i odlučno
• U prvim danima skratiti boravak djeteta u vrtiću (prvi dan sat,dva).
• Definirajte mu, u terminima koje ono razumije, količinu vremena koju će provesti u vrtiću bez vas (npr. “idem u dućan po …”).
• Naglasite mu potpunu sigurnost vašeg povratka (“kada kupim … vratit ću se u vrtić po tebe“).
• Osvijestite mu odgajatelja kao osobu koja će se za to vrijeme brinuti o njemu (“teta će te čuvati dok se ja ne vratim”).
• Pokažite interes za djetetovu igru i prijatelje iz vrtića. Razgovarajte s njime o doživljajima i osjećajima vezanim uz boravak u vrtiću.
ŠTO OTEŽAVA ADAPATACIJSKI PERIOD:
• Nesiguran, zaplakan roditelj.
• Roditelj koji od svog djeteta traži dopuštenje za odlazak (“Mogu li sada otići?”; “Reci mi kad mogu otići!” i sl.)
• Roditelj koji se dugo zadržava na vratima sobe i/ili stalno viri kroz prozor i sl.
• NE DOVODITI bolesno dijete u vrtić, početni stadij bolesti kod djeteta može potencirati negativne simptome adaptacije.
• NE INZISTIRATI da dijete polaskom u jaslice/vrtić usvoji nova ''prihvatljiva'' ponašanja (ostavi dudu, bočicu, skine pelene, prekine s dojenjem i sl.)
• Neredovito dovođenje djeteta u vrtić.
ZAŠTO?
Zato što djeca u svojim ponašanjima pokazuju tendenciju kopiranja osjećaja roditelja. Dijete koje osjeća roditeljevu nesigurnost i nepovjerenje i samo je nesigurno i nepovjerljivo.
RAZVOJ POVJERENJA PRI OSTANKU U VRTIĆU:
Svakodnevnim dolaskom u vrtić dijete će naučiti slijed radnji (dolazak u vrtić - odlazak roditelja - boravak u grupi - povratak roditelja i odlazak kući). Na toj osnovi dijete gradi povjerenje u roditelja, odnosno stječe sigurnost u roditelja koji će doći po njega i odvesti ga iz vrtića kući.
Imajte na umu da je vrtić lijepo mjesto puno igre i zabave i da će sve teškoće prilagodbe proći, a dani puni smijeha, sreće i radosti doći.